مقالات عمومی

انگشتر سولیتر چیست و سولیتر به چه معناست؟

انگشتر نقره سولیتر زنانه

سولیتر چیست؟

بر اساس تعریف انجام شده توسط انجمن و موسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA) سولیتر به قطعه جواهری گفته می‌شود که شامل یک قطعه الماس بر روی خود باشد . این جواهری می‌تواند شامل انگشتر، گوشواره، گردنبند، سنجاق‌سینه و حتی انگشتر های مردانه نیز باشد. البته بنابر آنچه در بین عموم مردم رواج پیداکرده  انگشتر سولیتر به معنای انگشتر نامزدی با یک قطعه الماس و یا کریستال است. امروزه و با تغییر صنعت مد و جواهرسازی هر نوع حلقه‌ای با نگین الماس یا کریستال با هراندازه و هر تراشی در دسته انگشتر های سولیتر قرار می‌گیرند.

انگشتر نقره سولیتر زنانه

انگشتر سولیتر

انگشتر های سولیتر در فرهنگ غرب یادآور یک اتفاق خاص در زندگی است مانند سالگرد ازدواج و یا نامزدی فرد. به همین دلیل این سبک از انگشتر ها معمولاً به‌عنوان حلقه ازدواج و یا نامزدی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

امروزه انگشتر های سولیتر بانام‌های دیگری همچون انگشتر های تک نگین یا یک الماسی نیز  شناخته‌شده است. نوع نگین و یا الماس استفاده‌شده در حدود 53 درصد از انگشتر های سولیتر از نوع تراش‌های فست یا زاویه‌ای هست، چراکه این تراش با توجه به زوایای ایجادشده بر روی نگین، بیشتری درخشش و نور را ایجاد می‌کند.

بسیاری از افراد در زمان خرید انگشتر به‌صورت ناخودآگاه حلقه‌هایی انتخاب می‌کنند که به سبک سولیتر است؛ اما از مدل انگشتر خود بی‌اطلاع‌اند و نمی‌دانند انگشتری که در دست دارند درواقع یک انگشتر سولیتر است.

انگشتر نقره سولیتر زنانه طرح آیدا

انگشتر سولیتر با چه لباسی مناسب است؟

خوشبختانه این نوع از انگشتر ها زنانه با هر لباسی مناسب هستند . البته نوع تک نگین آن اغلب بالباس‌های آستین‌بلند بیشتر به چشم می‌آیند به‌خصوص از آستین لباس شما کمی پایین‌تر از مچ دستتان باشد. همچنین بهتر است در مهمانی‌های خاص رنگ لباس خود را متناسب با سنگ انگشتر خود انتخاب کنید

انگشتر سولیتر مناسب‌ترین گزینه برای خواستگاری

مشخصاً دادن پیشنهاد ازواج به فردی که از صمیم قلب دوستش دارید یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین رخدادهای مهم زندگی هر شخص است. به همین دلیل همه در تلاش‌اند تا این پیشنهاد ویژه را به بهترین نحوه  بیان کنند و با سربلندی و گرفتن جواب مثبت از آن عبور کنند. در زمان خواستگاری زانو زدن و دادن حلقه به زنان می‌تواند آن‌ها را در هر شرایط و مکانی تحت تأثیر قرار دهد.
معمولاً رسم است این حلقه یک انگشتر سولیتر تک‌سنگ باشد. مطمئن باشید این شیوه‌ی خواستگاری و این مدل از حلقه‌های ازدواج فرد موردنظر شمارا بسیار  تخت تأثیر قرار دهد.

از طرفی برای خانواده‌ها سنتی ایرانی نیز این سبک از انگشترها می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای انگشتر نشان باشد؛  اما شاید ندانید انگشتر نشان چیست؟  در خانواده‌های سنتی ایرانی بسیاری از ازدواج‌ها به روش سنتی  و با معرفی خانواده‌ها صورت می‌گیرد . در این سبک از ازدواج‌ها پس‌ازآنکه خانواده داماد جواب مثبت را از خانواده عروس گرفتند. برای  رسمی کردن این انتخاب در جلسه بعد انگشتری به‌عنوان تحفه برای عروس می‌آورند که این انگشتر نشان‌دهنده آن است که دخترخانم در آستانه تأهل قرارداد. این انگشتر در انگشت چهارم دست راست قرار می‌گیرد. حلقه ازدواج در مرحله بعدی و به سلیقه شخص عروس خانم تهیه می‌شود.

انگشتر نقره سولیتر زنانه طرح نوشین

بهترین گزینه برای هدیه به خانم‌ها

انتخاب یک انگشتر سولیتر می‌تواند گزینه مناسبی برای فردی باشد که هنوز شناخت زیادی از سلیقه همسر خود ندارد. چراکه همسر شما می‌تواند برای درخشش و جلوه بیشتر این انگشتر از چند انگشتر رینگی ساده در کنار آن استفاده کند.

انگشترها سولیتر معمولاً به دلیل شیک بودن و درعین‌حال سادگی و کلاسیک بودن آن درخور هر خانم با هر سلیقه‌ای باشد چراکه  کسی می‌تواند از شکل ظاهری آن لذت ببرد.

همان‌طور که قبلاً نیز بیان شد در فرهنگ کشور ما اغلب حلقه‌های نامزدی از نوع سولیتر هستند و درحالی‌که در فرهنگ غرب از آن جهت یادآوری یک اتفاق و یا رخداد مهم، مانند سالگرد ازدواج خریداری می‌شود.

انگشتر سولیتر چیست و سولیتر به چه معناست؟

انگشتر نقره طرح سولیتر زنانه

خوشبختانه به‌تازگی به‌منظور مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه این سبک از انگشتر ها نیز راهکارهایی از سمت جواهرسازان ارائه‌شده است که یکی از آن‌ها جایگزین کردن نگین‌های اتمی تراشیده و درخشان به‌جای نگین الماس و برلیان اصل است. از طرفی با ساخت پایه انگشتر از جنس نقره به‌جای طلا هزینه ساخت و تهیه این انگشتر  کمتر شده است؛ اما عین حال می‌توانید با تهیه انگشتر های نقره طرح سولیتر به زیبایی و جلوه دستان خود می افزایید.

در نهایت برای مشاهده آرشیو نمونه های مشابه در فروشگاه میتوانید از لینک انگشتر سولیتر زنانه استفاده نمایید.

4.5 - 15 رأی

3 دیدگاه در “انگشتر سولیتر چیست و سولیتر به چه معناست؟

  1. دنیا پردیس گفت:

    تشکر اطلاعات عالی بود در مورد الماس

    1. javahermall گفت:

      خواهش می کنم دوست عزیز انجام وظیفه است.

    2. javahermall گفت:

      سلام . از همراهی صمیمانه شما بی اندازه متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید