مقالات عمومی

الماس روسی ( موزانایت ) چیست

الماس روسی ( موزانایت ) چیست

الماس روسی (موزانایت) چیست و چه خواصی دارد ؟ این پرسشی است که تا کنون چندین نفر از مشتریان ، از ما جویا شده اند به همین منظور تصمیم گرفتیم تا این مقاله را برای عزیزان گرداوری کنیم. پس اگر شما هم قصد دارید که بدانید الماس روسی (موزانایت) چیست و چه خواصی دارد با ما همراه باشید.

الماس روسی چیست

الماس روسی نام دیگر سنگ موزانایت ( مویزنیت )، Moissanite می باشد. اما سنگ موزانایت چیست ؟ در پاسخ میتوان گفت این گوهر یکی از مهم‌ترین شبه الماس‌ هایی بوده که توانسته به‌ واسطه زیبایی و  محبوبیت بالای خود به صنعت جواهرات و جواهرسازی راه پیداکرده و در دسته از سنگ‌های قیمتی  قرار گیرد. سختی این سنگ  9.25 است  که به‌ سختی الماس (10 موس) بسیار نزدیک بوده و تنها شبیه الماسی است که وزن حجمی (3.21) کمتری نسبت به الماس (3.52) دارد.

مشخصات الماس روسی ( موزانایت ) چیست

نکته قابل‌ توجه و جالب این است که موزانایت از نظر عبور حرارت دقیقاً مشابه به الماس عمل کرده  و دستگاه‌های بررسی‌کننده جواهرات (دستگاه Gem Tester که الماس و غیر الماس را از هم تشخیص می‌دهد) در تشخیص موزانایت و الماس دچار اشتباه می‌شوند.

رسانایی گرمایی این سنگ قیمتی سبب شده تا از آن در صنعت الکترونیم و کاربردهای حرارتی استفاده شود چرا که بسیار مقرون‌ به‌ صرفه تر از الماس است.

ازنظر مولکولی الماس تنها از کربن خالص تشکیل‌شده اما در ساختار این گوهر علاوه بر کربن از سیلیکون به‌ عنوان کامل کریستالی استفاده‌ شده است.

سنگ مویزنیت دارای شکست دوگانه است که این پدیده سبب ایجاد دوبینی در فرد می‌شود. باوجود فرایندهای مهندسی انجام شده برای از بین بردن این موضوع،  شکست دوگانه همچنان یکی از راه‌های تشخیص الماس از موزانایت است.

 

الماس روسیه

انگشتر موزانایت مردانه رکاب دست ساز – کد 8561

تاریخچه سنگ موزنایت ( الماس روسی )

موزانایت طبیعی در حقیقت منبعی فرازمینی  دارد. در سال 1893 برنده جایزه نوبل، دکتر Henri Moissan در ایالات آریزونا آمریکا در حال بررسی دهانه آتش‌فشانی بوده که شهاب‌ سنگ به آن برخورد کرده بود وی در ابتدا معتقد بود که سنگ کشف‌ شده الماس است.

تا سال 1904 تصور می‌شد وی موفق به پیدا کردن الماس شده است اما بعدها و در طی انجام آزمایش‌هایی مشخص شد این سنگ از نوعی سیلیکون (Silicon Carbide) تشکیل‌شده است.

بعدها و در سال 1950 این سنگ بار دیگر در معدن Yakutia واقع در کشور روسیه کشف شد. بعدازاین تاریخ موزانایت با نام الماس روسی نیز شهرت پیدا کرد.

پس‌ از آن در سال 1958 موزنایت در رودخانه سبز واقع در wyominy دیده شد و یک سال بعد یعنی این سنگ در یک معدن محلی واقع در یوکوتا کشف شد و برای مدتی طولانی دانشمندان  گمان می‌کردند این سنگ قیمتی به‌ صورت طبیعی در زمین نیز تشکیل می‌شود.

الماس روسی ( موزانایت ) مصنوعی چیست

سنگ موزنایت امروزه در طبیعت کاملاً نادر و کمیاب شده است، یافتن موزانایت طبیعی به دلیل کمیابی آن بسیار دشوار است با این‌ وجود مشخصات و فاکتورهای بسیار جالب در این سنگ سبب شده  تا در حال حاضر بتوان این سنگ را به‌ صورت مصنوعی در آزمایشگاه نیز ساخت.

بعدها öns Jacob Berzelius  توانست به‌ واسطه  شناختن نوع سیلیکون موجود در آن، این سنگ را به‌ صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید کنند و با آغاز سال 1998 میلادی اولین جواهرات موزانایت وارد بازارهای اروپایی شد.

بعدها و باگذشت زمان به‌ تدریج محبوبیت مویزنیت از الماس نیز پیشی گرفت چرا که از طرفی مقرون‌ به‌ صرفه تر از الماس بود و از سوی دیگر خریداران نگرانی‌هایی در مورد عملیات استخراج آن نداشتند.

 

خواص موزانایت چیست

انگشتر موزانایت سبز مردانه درشت و فاخر – کد 8813

خواص الماس روسی ( مویزنیت )

خواص ماورائی الماس روسی ( موزانایت ) چیست ؟

  • با استفاده از موزانایت می‌توانید روح خود را پاک‌ کنید.
  • این سنگ قیمتی سبب ایجاد حالات معنوی در ذهن فرد می‌شود.
  • این سنگ موجب بهبودی جسمی در هنگام استفاده از سایز سنگ‌های قیمتی می‌شود.
  • فرد می‌تواند از قدرت این گوهر جهت تجدید ایمان و التیام آن استفاده کند
  • در دیار با افراد جدید موجب به تقویت تمرکز در فرد شده و از وی محافظت می‌کند
  • موجب از بین رفتن افسردگی و ناراحتی‌های عاطفی می‌شود.

خواص فیزیکی الماس روسی ( موزانایت ) چیست ؟

  • خواص فیزیکی و درمانی این سنگ ارزشمند بسیار مشابه به سنگ زمرد و خواص بی نظیر آن می باشد .
  • این سنگ قیمتی در سلامت قلب و سیستم گردش خون بسیار مؤثر عمل می‌کند
  • از دیگر خواص الماس روسی ( مویزنیت ) میتوان به افزایش شانس و اقبال در فرد دارنده این گوهر اشاره کرد.
  • الماس روسی ( موزانایت ) سبب تقویت و گشایش چاکراهای بالا و پایین شده و قدرت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 

سنگ موزانایت چیست

انگشتر موزانایت مردانه هنر دست استاد شرفیان – کد 8814

رنگ های الماس روسی (موزانایت) چیست

رنگ الماس روسی یا همان سنگ موزنایت می‌تواند با توجه به طیف رنگی نوری محیطی که در آن قرار دارد، تفاوت داشته باشد که در ادامه برخی از رنگ‌های متداول این سنگ قیمتی را بررسی خواهیم کرد

  • بی‌رنگ: این نوع از موزانایت اغلب با الماس‌های درجه K مقایسه می‌شوند.
  • سبز: رنگ سبز کمرنگی به دلیل شکست تور در این نوع گوهر ایجاد می‌گردد.
  • زرد: این رنگ به دلیل ایجاد هزاران درخشش نور در موزانایت پدید می‌آید
  • آبی: در ساخت و ایجاد این رنگ از مقداری سنگ تانزانایت دخیل بوده است
  • سیاه: این نوع مویزنیت یک سنگ قیمتی محافظ است.

مفهوم شارژ و نگهداری الماس روسی (موزانایت) چیست

الماس روسی یا همان سنگ موزانایت به دلیل سختی بالایی که دارد می‌بایست جدا از سایر سنگ‌ها و جواهرات قیمتی نگهداری شود چرا که ممکن است باعث ایجاد خراش بر روی آن‌ها شود اما شرایط نگهداری خاصی نیاز ندارد.
برای تمیز نگه‌ داشتن آن می‌توانید از یک برس نرم یا مسواک همراه با مواد شوینده ملایم استفاده کنید. پس‌ از آن گوهر را با آب سرد شستشو داده و درنهایت با پارچه میکرو فیبر خشک‌ کنید.

در پایان امیدواریم از مقاله ی الماس روسی ( موازانایت ) چیست ، بهره ی کافی برده باشید و ما را با ثبت امتیاز و نظرات خود یاری کنید. هم چنین برای مشاهده لیست محصولات این سنگ در فروشگاه آنلاین جواهرمال از لینک : انگشتر موزانایت دیدن فرمایید.

منابع :

مویزنیت – ویکی پدیا

موزانایت و خواص بی نظیر آن – جواهرمال

4.1 - 94 رأی

1 دیدگاه در “الماس روسی ( موزانایت ) چیست

  1. حمید گفت:

    فکر میکردم چون مصنوعی و ساخت. دست بشره دیگه نمیتونه خواص فرافیزیکی لااقلکم داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید