سنگ شناسی

در نجف و خواص بی نظیر آن

در نجف و خواص بی نظیر آن

در نجف:

در به معنای مروارید (از جنبه پاکی و رنگ سفید سنگ) و نوع نجفی آن به معنی مروارید نجف است که در سنگ‌شناسی به نمونه‌ای از کوارتز های شفاف گفته می‌شود. دُر نجف یکی از اعضای خانواده بزرگ کوارتزها بوده که بارنگ‌های مختلف و عناوین متفاوتی نام‌برده می‌شود.

این سنگ ازنظر مذهبی دارای ارزش بالایی بوده و به دورنگ شیشه‌ای و یا شیشه‌ای مایل به قرمز یافت شده. البته نوع دوم این گوهر در قسمت وادی‌السلام نجف یافت می‌شود که به آن در حسینی گفته می‌شود. نمونه دیگری از دُر نجف دارای خط‌های سیاهی به شکل مو بوده و به آن در مقدار اطلاق می گردد. البته این سنگ در مناطق محدودی یافت شده که در بین مردمان و سرزمین‌های دور کمتر شناخته‌شده است.

در نجف:

 Rock Crystal(دُر کوهی):

به نمونه‌های شفاف و بی‌رنگ کوارتز در کوهی نیز گفته می‌شود که به‌وسیله کوهنوردان در یونان قدیم کشف‌شده است. در ابتدا تصویر می‌شد این سنگ از جنس یخ بوده که آب نمی‌شود. در کوهی امروزه بانام کریستال کوارتز نیز شناخته‌شده است. تراش این سنگ اغلب به‌صورت کروی و یا صفحه دار است که نمونه آن به دلیل پاکی، سختی و رنگ طبیعی گاهی با الماس نیز اشتباه گرفته می‌شوند. در کوهی یا کوارتز در رنگ‌های مختلفی نظیر صورتی، آبی، دودی، سفید شیری، سرخ نیز دیده‌شده است. نوع صورتی آن (رز کوارتز) به نام‌سنگ عشق نیز شناخته می‌شود.

 Rock Crystal(دُر نجف کوهی):

در نجف در احادیث:

در کتب اسلامی آیات و روایاتی در باب دُر نجف از امام صادق نقل‌شده اما سخنی از مضر بود و ضررات آن ذکر نشده است.

درباره‌ی خواص در نجف، از مفضل بن عمر نقل شده که می‌گوید روزى به خدمت حضرت صادق علیه‌السلام رفتم و انگشتر فیروزه به دست داشتم. فرمودند:
اى مفضل، فیروزه مکان سیر دیدگان مردان وزنان باایمان و دور گرداننده درد از دیده‌های ایشان است و من دوست می‌دارم براى هر مؤمنی که پنج انگشتر به دست داشته باشد:
یاقوت که آن فاخرترین همه است و عقیق که آن خالص‌تر است براى خدا و براى ما اهل‌بیت و فیروزه که آن چشم را قوت بخشد و سینه را گشایش می‌دهد و قوت دل را زیاد می‌گرداند و زمانی که دنبال کارى برود و آن را به دست کند پس زمانی که بازگردد حاجتش برآورده شده باشد و حدید صینی و آن را نمی‌پسندم که همیشه به دست داشته باشد، ولی بد نمی‌دانم به دست کردن آن را هنگامی‌که به دیدن کسى برود که از او بیم داشته باشد براى آنکه شر او برطرف می‌شود و حدید صینى شیاطین را دور می‌کند و به‌این‌علت دوست می‌دارم که داشته باشم. پنجم آن سنگ دُری است که در شهر نجف (سنگ در نجف) اشرف عراق خداوندگار ظاهر می‌سازد. به‌درستی که هر کس آن را به دست کند به هر نظر کردنی به آن پروردگار عالمیان زیارتی با حجی یا عمره‌ای در نامه او بنویسد که ثواب آن برابر پیغمبران و صالحان باشد و اگر خداوند رحم نمی‌کرد بر شیعیان ما هر آیینه هر نگین آن به ارزش بسیار می‌رسید اما پروردگار آن را ارزان کرده است برای آن‌ها که ثروتمند و فقیر آن‌ها توانند به دست کرد.
(وسائل ج ۵ ص ۴۰۳ – ۴۰۴)

در نجف در احادیث:

در برخی از روایات دیگر استفاده از این سنگ موجب دور کردن انرژی‌های منفی، غلبه بر دشمنان و ایجاد آرامش و همچنین افزایش انرژی‌های معنوی می‌شود.

 در نجف ازنظر ماورایی:

در نجف به دلیل رنگ سفید و شفافش کلیه چاکراها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این سنگ اغلب در اهداف متافیزیکی مانند درمانگری، افزایش هوشیاری، باز کردن چاکراهای بدن، ارتباط با درک درونی، دستیابی به خاطرات نامحسوس، افزایش سطح مراقبه، رویابینی، برقراری تعادل قطبیت و … استفاده می‌شود.

در نجف در احادیث:

 خواص در نجف در متون کهن:

گفته‌شده به همراه داشتن در نجف و یا در کوهی موجب از بین بردن خواب‌های پریشان است. همچنین این سنگ در بهبود دندان‌درد تأثیر مثبتی دارد.

در کتب مخزن الادویه نیز ذکرشده:
این سنگ سرد و خشک است. زداینده و تحلیل برنده است. نوشیدن آن برای خرد کردن سنگ مثانه و ادرار بول و ضماد آن بر پستان برای زیادشدن شیر مناسب می‌باشد. ابن‌سینا با سنگ در نجفی که به‌صورت منشور بوده شاقولی ساخته بود که امروزه به نام شاقول ابن‌سینا شناخته می‌شود که ۴۰۰ کاربرد دارد که یکی از آن‌ها مثل سی‌تی‌اسکن و ام آر آی امروز است. آن دوران که هنوز مردم به برق دسترسی نداشتند برای تشخیص بیماری‌ها استفاده می‌شد. سنگ‌های قیمتی مانند سنگ در نجف و فیروزه و عقیق و زمرد و یاقوت هم دارای انرژی هستند وهم دارای شعور؛ بنابراین به دلیل شعور سنگ، سنگ‌های شفابخش هم بر جسم اثر می‌گذارند وهم بر روح.

در نجف در احادیث:

خواص در نجف برای جسم:

  • این سنگ قیمتی تأثیرات مثبتی بر روی دستگاه گوارش دارد.
  • استفاده از این گوهر موجب تحریک جریان خون می‌شود.
  • این گوهر زیبا در درمان بیماری‌های قوه شنوایی کاربرد فراوانی دارد.
  • موجب پر نوری چشم شده و از بسیاری از بیماری‌های مربوط به آن جلوگیری می‌کند.
  • یکی دیگر از خواص در نجف تأثیرات مثبت این گوهر بر روی ریه است.

در نجف در احادیث:

  • بیشترین خواص این سنگ قیمتی در طب سنتی، از بین بردن تورم مفاصل، آسیب‌های استخوانی و از بین بدن خستگی‌های شدید است.
  • این سنگ ارزشمند در درمان خونریزی‌های شدید به‌خصوص در بانوان بسیار مؤثر است.
  • در نجف سبب بهبود سردردهای میگرنی می‌شود.
  • موجب درمان افسردگی و تنظیم انرژی‌های بدن و متعادل ساختن آن‌ها می‌گردد.
  • این سنگ به‌عنوان نماد نیروهای ذهنی شناخته‌شده و تمرکز و قدرت ذهنی را افزایش می‌دهد.

نحوه شارژ :

جهت تخلیه و شارژ در نجف می‌توانید آن را در آب جاری قرار داده و آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا دوباره انرژی خود را به دست آورد.

در نجف در احادیث:

4.8 - 6 رأی

دیدگاهتان را بنویسید