مقالات عمومی

راهنمای تعیین سایز انگشتر نقره مردانه و زنانه

راهنمای تعیین سایز انگشتر

در میان انواع زیورآلات، خرید انگشتر نقره یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن به کسانی است که دوستشان دارید. اما انتخاب انگشتر و تعیین سایز مناسب آن همیشه آسان نیست، خصوصا اگر تصمیم دارید آن را غیر حضوری تهیه کنید. اگر برای شما هم سوال هایی از قبیل: چگونه سایز انگشتر را بدانیم و یا پیدا کنیم ؟ چگونه سایز دست خود را بفهمیم ؟ و … ما در این مطلب، با ارائه جدول تبدیل سایز انگشتر نقره، راهنمای انتخاب سایز انگشتر نقره مردانه و زنانه، نحوه تعیین سایز انگشتر و تبدیل اندازه دور انگشت (میلیمتر) به سایزبندی استاندارد را به شما آموزش خواهیم داد.

راهنمای تعیین سایز انگشتر نقره مردانه و زنانه

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که اغلب افراد هنگام خرید انگشتر برای خود یا فرد مورد نظرشان با آن مواجه هستند، نحوه انتخاب و تعیین سایز انگشتر نقره است. چرا که در صورت بزرگ‌ یا کوچک بودن انگشتر، مشکلات بسیاری از جمله گم شدن یا گیر کردن آن در انگشتان دست وجود دارد. با توجه به این که هنگام خرید اینترنتی انگشتر نقره امکان پرو آن وجود ندارد، اطلاع از بهترین روش برای تعیین سایز انگشتر های نقره از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند خریدی مطمئن و بدون نقص را برای شما تضمین کند.

نکات قبل از آموزش روش های انتخاب سایز برای انگشتر

  • هنگامی که دست شما سرد باشد، ممکن است در اندازه‌گیری انگشتر دچار خطا شوید. چرا که در این حالت فشار خون شما کم بوده و سایز به‌ دست‌ آمده کوچکتر از سایز اصلی انگشت شما می‌باشد.
  • انگشت خود را در انتهای روز و در هوای گرم اندازه‌گیری کنید. بعد از ظهرها زمان مناسبی برای تعیین سایز انگشتر است.
  • بهترین زمان برای اندازه‌گیری سایز انگشت، در ساعات انتهایی روز می‌باشد.
  • به یاد داشته باشید انگشتر می‌بایست از برآمدگی انگشت شما عبور کند، همچنین به‌ اندازه این تنگ باشد که ناخواسته از انگشت شما خارج نشود.

غالبا یک میل و یا حلقه با استفاده از سیستم اندازه‌گیری یک رقمی استاندارد، یا با اندازه‌گیری دقیق میلی‌متر برچسب‌گذاری می‌شود. در نتیجه به جای اینکه به صورت حدودی اندازه انگشتر مورد نظر خود را تعیین کنید، می‌توانید به چند روش ساده و مطمئن، بهترین سایز را انتخاب و تهیه کنید. در ادامه به انواع روش های تعیین سایز انگشتر نقره میپردازیم.

آموزش روش های تعیین سایز انگشتر نقره

۱- میل و حلقه سایز انگشتر

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که اغلب فروشندگان طلا برای تعیین سایز انگشتر از آن استفاده می‌کنند، استفاده از حلقه سایز انگشتر است. به این صورت که آن‌ها تعدادی حلقه با اندازه‌‌های تعیین شده را برای نمونه به مشتری ارائه می‌دهند. تا با پرو آن‌ها بتواند مناسب‌ترین انگشتر را با توجه به سایز انگشت خود انتخاب کند.

میل و حلقه سایز انگشتر

تعیین سایز دقیق و استاندارد با کمک میل و حلقه انگشتر

اندازه انگشتر‌ها به شرح زیر است :

سایز ۵: ۱۵.۷ میلی‌متر / سایز ۶: ۱۶.۵ میلی‌متر / سایز ۷: ۱۷.۳ میلی‌متر / سایز ۸: ۱۸.۲ میلی‌متر / سایز ۹: ۱۸.۹ میلی‌متر / سایز ۱۰: ۱۹.۸ میلی‌متر / سایز ۱۱: ۲۰.۶ میلی‌متر / سایز ۱۲: ۲۱.۳ میلی‌متر / سایز ۱۳: ۲۲.۲ میلی‌متر / سایز ۱۴: ۲۳.۰۱ میلی‌متر / سایز ۱۵: ۲۳.۸۳ میلی‌متر

توجه: سایز بندی های فوق معمولا برای انگشترهای طلا مورد استفاده قرار میگیرد. در فروشگاه جواهرمال سایزبندی انگشترهای نقره متفاوت است.

در صورتی که تصمیم دارید انگشتر نقره را به صورت غیر حضوری سفارش دهید. می‌توانید قطر انگشتر مورد نظر یا دور انگشت خود را با نوار مدرج اندازه‌گیری کرده و مناسب‌ترین سایز را بر اساس جدول راهنمای سایز انگشتر نقره سفارش دهید.

راهنمای تعیین سایز انگشتر نقره مردانه و زنانه

جدول تبدیل سایز انگشتر نقره

۲- با استفاده از اندازه گیری قطر انگشترهای موجود

در صورتی که نمونه انگشتر مناسب سایز دستتان را در اختیار دارید، آن را روی متر یا خط‌کش قرار داده و قطر داخلی آن را اندازه‌گیری کنید. دقت کنید که تنها داخل انگشتر را اندازه‌گیری نموده و از در نظر گرفتن لبه‌ بیرونی حلقه خودداری کنید.

نحوه اندازه گیری صحیح

نحوه اندازه گیری صحیج سایز یک انگشتر

نکته: تا حد امکان توصیه می‌شود از بین انگشترهای خود نمونه‌ای را انتخاب کنید که تقریباً هم‌شکل انگشتری باشد که قصد خریدش رادارید.

۳- روش اندازه‌گیری دور انگشت با یک نوار کاغذی

اگر با دو روشی که پیش‌تر ذکر شد نتوانستید سایز انگشتر نقره خود را تعیین کنید، اصلا نگران نباشید!. در این روش با نحوه اندازه گیری دور انگشت آشنا میشوید. با این راهکار ساده‌ نیز می‌توانید سایز انگشتر مورد نظر خود را به راحتی مشخص نمایید.

آموزش روش تعیین سایز انگشت با (کاغذ یا نخ) و خط کش

آموزش روش تعیین سایز انگشت با (کاغذ یا نخ) و خط کش

برای این کار، به یک تکه نوار کاغذی، نخ یا بند و همچنین متر یا خط‌‌کش نیاز دارید. کافی است نوار کاغذی (نخ یا بند) را دور انگشت خود بپیچید. سپس محل اتصال دو سمت آن با هم را علامت‌گذاری کنید. این کار را طوری انجام دهید که کاغذ یا نخ، فضای کافی دور انگشتتان نداشته باشد. سپس طولی که علامت‌گذاری کرده‌اید را با متر یا خط‌‌کش اندازه بگیرید. و آن را با جدول راهنما‌ی سایز بندی انگشتر های نقره مقایسه کنید. بر اساس اندازه‌ دور انگشت خود بر حسب میلی‌متر می‌توانید مناسب‌ترین سایز انگشتر را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با این روش اندازه‌ دقیق‌تری داشته باشید می‌توانید از متر منعطف نواری استفاده کنید.

نکته: درصورتی‌ که از نوار کاغذی یا پارچه‌ای استفاده  می‌کنید، عرض آن از یک سانتی‌متر بیشتر نباشد.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اندازه‌ دور انگشت و قطر داخلی انگشتر بر اساس میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. که باید آن را با جدول سایز استاندارد انگشتر نقره مطابقت داد. لذا پس از اندازه‌گیری دور انگشت یا قطر انگشتر، حتما آن را با سایز استاندارد مطابقت داده. و سپس سایز انگشتر نقره مورد نظر خود را سفارش دهید.

با توجه به مطالب ارائه شده، تنها با چند راهکار ساده از جمله اندازه‌گیری دور انگشت با نخ و یا نوار کاغذی یا اندازه‌گیری قطر حلقه می‌توان سایز انگشتر نقره مردانه یا زنانه مورد نظر خود را به صورت دقیق تعیین کرده و آن را به صورت آنلاین و غیر حضوری سفارش دهید.

4.4 - 23 رأی

دیدگاهتان را بنویسید