سنگ شناسی

خواص بی نظیر آمیتیست

خواص بی نظیر آمیتیست

آمیتیست و تاریخچه مختصری از آن :

خواص بی نظیر آمیتیست : آمیتیست در کتب جواهرشناسی اسلام قدیم جمشت نامیده شده و در لاتین به آن amethyst گفته می‌شود. نام این سنگ از کلمه لاتین به معنی سنگ آبی گرفته‌شده است.خواص بی نظیر آمیتیست

ساختار :

این گوهر یکی از گران‌بهاترین و مشهورترین‌های سنگ‌های خانواده کوارتز بوده و از نوعی کریستال شش‌وجهی به رنگ بنفش تشکیل می‌شود. سختی آمیتیست در مقیاس موس برابر با 7 بوده و معمولاً در سنگ‌های آذرین یا دگرگونی همچون گرانیت و گنیس ایجاد می‌گردد.

آمتیست درواقع تولیدکننده میدان مغناطیسی بوده که امکان تبادل انرژی همچنین بهبود بخشیدن میدان مغناطیسی بدن انسان را دارد.

خواص بی نظیر آمیتیست

رنگ‌ها :

این سنگ قیمتی در رنگ‌های ارغوانی روشن با بنفش تیره به چشم می‌خورد. از طرفی  دارای پدیده دورنگی ضعیفی بوده که اغلب به‌صورت بنفش و قرمز متمایل به ارغوانی دیده  می‌شود.

آمیتیست در رنگ‌های ارغوانی تا بنفش سیر در بازارهای جهانی ارزش بیشتری دارد. البته آمیتیست در رنگ سبز نیز وجود دارد که  دارای  مقدار زیادی عنصر آهن  بوده و برخی از بلورهای آن در مقابل با نور خورشید قسمتی از رنگ خود را ازدست‌داده‌اند. بیشتر آمیتیست های سبزرنگ در کشور برزیل یافت می‌شود.

سرویس آمتیست زنانه نقره

خواص بی نظیر آمیتیست

سنگ آمیتیست دارای خواص درمانی و ماورائی شگفت انگیزی می باشد که به شرح ذیل می باشد.

خواص درمانی آمیتیست :

  • موجب تقویت اراده در افراد می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین خواص آمیتیست این است که استفاده از آن موجب ترک عادات ناپسند می‌شود. لذا معمولاً افرادی که قصد ترک کردن مخدر، سیگار و یا مشروبات الکلی رادارند از این سنگ استفاده می‌کنند.
  • سنگ آمیتیست بر روی چاکرای پیشانی و تاج ثاتیرات مثبتی دارد . لذا استفاده از آن موجب رفع دردهای میگرن، سردردهای عصبی می‌شود.
  • این سنگ قیمتی در بهبود حمله‌های عصبی صرع بسیار مفید است. همچنین در درمان بی‌خوابی و کابوس‌ها کاربرد بسیاری دارد.
  • این گوهر به‌عنوان بهترین دارو برای حل مشکلات روحی روانی،عصبی و استرسی هست.
  • سبب افرایش سوخت‌وساز سلولی می‌شود.
  • بهبود فعالیت غدد و هورمون‌های بدن یکی دیگر خواص این سنگ ارزشمند است.
  • از دیگر خواص آمتیست درمان کم‌خونی و همچنین اغلب بیماری‌های خونی استفاده می گرد.
  • همچنین آشفتگی‌های ذهنی را آرام، خون را تصفیه می‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

خواص بی نظیر آمیتیست

خواص ماورائی آمیتیست :

  • رنگ بنفش در گوهر آمیتیست سبب شده ارزش بالایی در شفابخشی به‌ویژه درزمینهٔ درمان بارنگ‌ها داشته باشد. این رنگ دارای سطوح بالایی از انرژی بوده که سبب تأثیرات بسیار شگرفی بر روی ذهن و روان انسان می‌شود.
  • از بین بردن انرژی منفی و تبدیل آن به انرژی‌های مثبت از دیگر خواص آمتیست است. تکه از این سنگ  را در گوشه اتاق و یا محل کارتان قرار دهید تا علاوه بر ایجاد انرژی مثبت در فضا، روح و ذهن شمارا به آرامش و تعادل رسانده و  اضطراب، تشویش و هراس را از شما دور سازد.
  • آمیتیست فعالیت نیم‌کره راست مغزی انسان را افزایش داده و سبب کاهش توهمات مغزی می‌شود.
  • تأثیرات این سنگ اشتیاق افراد را به دست‌یابی به سطوح بالای معنوی افزایش داده و موجب افزایش تفکر در فرد می‌شود.
  • یکی از بهترین خواص آمیتیست ایجاد تغییرات مثبتی ازلحاظ روحی، عاطفی و معنوی است.

خواص بی نظیر آمیتیست

بهترین معادن سنگ آمیتیست :

در حال حاضر آمیتیست در ایران نیز یافت می‌شود اما تولیدکنندگان عمده کشورهای برزیل، روسیه، المان، استرالیا و اروگوئه می‌باشند.

به توجه به خواص آمتیست و شناخته‌شده این سنگ زیبا، استخراج آن در اغلب مناطق انجام می‌شود.

بهترین نوع آمیتیست امروزه از معادن سریلانکا یافت می‌شود. همچنین در کوه‌های اورال موجود در روسیه نوعی آمیتیست قرمزرنگ دیده‌شده است. به طول کلی این سنگ در معادن ایران اغلب به‌صورت ژئود و بلورهای ریز بوده  و کمتر به شکل کریستال های بزرگ به چشم می‌خورد.

 

روش نگهداری سنگ آمیتیست :

شکنندگی یکی از ویژگی‌های این سنگ قیمتی است لذا توصیه  می‌شود در نگهداری از آن دقت داشته باشید. یکی از خواص آمتیست آن است که می‌توان به‌راحتی آن را با آب و صابون به نرمی تمیز کرد.البته در این کار  می‌بایست احتیاط لازم را انجام دهید. همچون سنگ‌های قیمت دیگر از تماس آن با مواد شیمیایی قوی و یا گرمای بالا خودداری کنید.

جهت شارژ آن می‌توان گوهر را با آب جاری بشویید و آن را برای مدت دو ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید.

انگشتر آمتیست مردانه

منابع : ویکی پدیا

4.8 - 12 رأی

2 دیدگاه در “خواص بی نظیر آمیتیست

  1. ناشناس گفت:

    سلام علیکم ممنون از توضیحات جنابعالی . ای کاش میشد بنویسید که آمتیس از لحاظ قیمت در چه حدودی خرید و فروش میشود چون به اندازه تقریبی یک کف دست تقریبا بنفش رنگ قیمتش رو از من پرسیدند و من اطلاعی نداشتم

    1. javahermall گفت:

      سلام دوست عزیز.
      بررسی و قیمت گذاری سنگ های قیمتی با توجه به کیفیت، ابعاد، میزان شفافیت و خیلی از فاکتور های دیگر انجام میشود. لذا برای بررسی دقیق تر میتوانید نگین و یا گوهر خود را از نزدیک به کارشناس نشان داده تا قیمت و ارزش آن مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید