سنگ شناسی

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

سنگ آکوامارین

آکوامارین نوعی سنگ قیمتی از خانواده بریل بوده که دارای سختی 7.5 تا 8 است. همین عامل نیز سبب شده این سنگ موردتوجه جواهرسازان قرار گیرد. رنگ آبی مایل به سبز این سنگ قیمتی، درگذشته ئ در دوران باستان این سنگ را مقدس می‌شماردند و از خواص آن جهت دفع سحر و طلسم استفاده می‌شد.

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

تاریخچه

نام آکوامارین از یک واژه قدیمی لاتین به معنای آب دریا (Aqua) مشتق شده است.

نام گوهر آکوامارین از واژه‌ی لاتین Aqua معنای دریا به معنای آب دریا گرفته‌شده و همراه با آن داستان و افسانه‌های بسیاری گفته می‌شود. در قدیم دریانوردان برای حفاظت از طوفان و حوادث دریایی این سنگ را با خود همراه داشتند.

آکوامارین نماد آرامش است. پلینی نویسنده دوران روم باستان به این گوهر لقب ” جواهری سبز همانند دریا” داده بود، همچنین مهره‌هایی از جنس آکوامارین همراه با مومیایی‌های مصری یافت شده است.

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

مشخصات کانی‌شناسی

آکوامارین سنگی از خانواده بریل بوده که بعد از زمرد شناخته‌ترین عضو از این خانواده محسوب می‌شود.

سختی این سنگ در مقیاس موس برابر با 8 بوده و دارای جلای شیشه‌ای است. این گوهر دارای ساختار سیلیکات بریلیوم آلومینیوم است. بلورهای این سنگ قیمتی درشت و شکننده بوده و همچون زمرد دارای ترک‌هایی بر روی سطح خود است.

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

رنگ آکوامارین

رنگ سنگ آکوامارین معمولاً یکدست بود و به‌ندرت درون آن پراکندگی رنگ دیده می‌شود. رنگ بسیار جذاب و خیره‌کننده آبی دریایی آن طیف آبی روشن تاکمی تیره را در برمی‌گیرد. رنگ آبی سیر این گوهر بسیار نادر و کمیاب بوده و تنها در معدن Royal Stone ماساچوست آمریکا قابل یافت است.

رنگ آب دریایی این سنگ مشخص بارز آن است و وجود پدیده چشم‌گربه در آکوامارین سبب بالا رفتن کیفیت و ارزش این سنگ می‌شود. در صورت وجود انواع استار این گوهر بسیار نادر و گران‌بها می‌باشد.

به‌صورت کلی هر چه رنگ سنگ آکوامارین تیره‌تر باشد از ارزش بیشتری نیز برخوردار است.

وجود عنصر آهن در بریل سبب ایجاد رنگ آبی آکوامارین شده و درصورتی‌که این عنصر در هنگام تشکیل گوهر وجود نداشته باشد بریل به رنگ اصلی خود یعنی بی‌رنگ رشد خواهد کرد.

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

معادن

معادن گوهر آکوامارین نیز همچون سایر گوهرهای قیمتی به‌تمامی قاره‌ها به‌صورت پراکنده یافت می‌شود اما از ذخایر بااهمیت آن می‌توان به کشورهای برزیل، روسیه، افغانستان، پاکستان، تانزانیا و جمهوری مالاگاسی اشاره کرد.

یکی از بزرگ‌ترین معدن این گوهر معدن کاراکورام در پاکستان است. برزیل نیز این کامی همراه با توپاز آبی و سفید به‌صورت قلوه‌سنگ‌های کوچک یافت می‌شود.

در ماداگاسکار حدود 50 معدن از این سنگ احداث‌شده است. در ایران نیز معادنی از این گوهر ارزشمند در خراسان رضوی و گناباد و در حوالی مشهد یافت شده که اکتشاف آن در دستور کار دبیرخانه مشهد شهر جهانی صنایع‌دستی گوهرسنگ‌ها قرارگرفته است.

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

خواص سنگ آکوامارین

این گوهر ارزشمند جهت کاهش اعتیاد به ماد مخدر کاربرد دارد و سبب تقویت کبد، طحال، تیروئید، گلو و تسلط بر اعصاب می‌شود.

  • ایجاد سدی در برابر امواج و ارتعاشات دیگران
  • مانع از جذب انرژی و افکار منفی
  • اثر تسکین‌دهنده به چشم
  • بسیاری از مشکلات گلو را درمان کنند
  • کاهش تورم لوزه‌ها و گلو
  • این سنگ همچنین دارای اثر مفید بر روی غده تیروئید است
  • جهت ورود به ضمیر ناخودآگاه کاربرد وسیعی دارد.
  • کاهش اضطراب و استرس
  • افزایش تسلط بر اعصاب
  • مانع سقط‌جنین و بسیار مفید برای زنان حامله جهت محافظت از مادر و نوزاد

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

خواص آکوامارین در باورهای باستان

در فرهنگ شرقی آکوامارین را مقدس می‌شماردند و حتی ازآن‌جهت پیشگویی نیز استفاده می‌کردند. رومیان باور داشتند حک کردن شکل قورباغه بر روی این گوهر می‌تواند موجب آشتی و دوستی در میان دشمنان شود.

درگذشته افراد معتقد بودند این گوهر ارزشمند با نیروی تاریکی مقابله کرده و موجب مرحمت ارواح می‌شود. همچنین استفاده از آکوامارین در بین دنیا نوردان به‌منظور محفوظ بودن از خطرها و حوادث دریایی از بسیار رواج داشته است. اروپاییان از این کانی به‌صورت پادزهر استفاده می‌کردند.

در افسانه‌های باستان آمده جنس بدن پری‌های دریایی از آکوامارین است.

در قرون‌وسطی گفته می‌شد این گوهر می‌توان محبت بین رابین زوج‌های متأهل مجدداً احیا ‌کند. مصریان و عبرانیان قدیم این گوهر را به‌عنوان شادی و جوانی جاودان ستایش می‌کردند.

آکوامارین و خواص بی نظیر آن

خواص آکوامارین در چاکرا درمانی

این گوهر به‌واسطه رنگ آبی دریایی خود به‌عنوان نماد آب شناخته‌شده. از خواص این گوهر در چاکرای گلو و قلب (پنجم و چهارم) استفاده می‌شود. انجام مدیتیشن با این سنگ موجب از بین رفتن مشکلات ناشی از گلودرد و سایر بیماری‌های التهابی خواهد شد.

بهره بردن از انرژی این سنگ مانند تازه شدن جسم و روح است. این سنگ فرد را وارد حالت آماده‌باش و هوشیاری کرده و فرد کاملاً از ذخایر دانش و خرد و احساس خودآگاه است و می‌تواند همه را به‌وضوح کامل و ماهرانه بیان کند.

آکوامارین و خواص بی نظیر آن 

 

4.7 - 11 رأی

7 دیدگاه در “آکوامارین و خواص بی نظیر آن

  1. بهنام عاملی گفت:

    سلام ممنونم از اطلاعاتی که دادید من چندتا از اینو سنگ رافشو دارم کسی خریداره ۰۹۱۹۳۹۶۹۶۴۴ تماس بگیره

  2. محمدي گفت:

    محصولات اکومارین بیشتر بزارین

    1. javahermall گفت:

      فرمایش شما بررسی شد و به تازگی چند نمونه از انگشتر مردانه و نگین تک آکوامارین در سایت قرار گرفت.

  3. مرضيه خداپرست گفت:

    چرا محصولات اکومارین نسبت به بقیه خیلی کمترن تو بازار ؟!! سایت خودتونم دو سه قلم بیشتر موجود نبود که مردانه هم بود همونا فقط 😫

    1. javahermall گفت:

      ضمن تشکر از همراهی شما ، این مورد در حال بررسی هست دوست عزیز . به زودی نمونه های جدید محصولات اکوامارین در سایت قرار داد میشن

  4. شكيبا گفت:

    هر سری انگشتر اکومارین سرچ کردم سایت شمارو دیدم ، لطفا محصولات متنوع تری هم از اکوامارین برای خانم ها بیارین ، مقالتونم خوب ، موفق باشید.

    1. javahermall گفت:

      ضمن تشکر از همراهی صمیمانه شما دوست عزیز. این مورد ارجاع داده شده و به زودی انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید