سنگ شناسی

شاه مقصود و خواص بی نظیر آن

خواص شاه مقصود

شاه مقصود:

شاه مقصود نام‌سنگی سبز و زردرنگ بوده که در میان همه افراد به‌ویژه مسلمانان از محبوبیت بالایی برخوردار است. بیشتر مصارف این سنگ ارزشمند در مبحث جواهرات و ساخت تسبیح و یا انگشتر مربوط می‌شود.

علاوه بر زیبایی به‌خصوص این کانی، خواص معنوی آن سبب شده تعداد افراد علاقه‌مند به این سنگ افزایش پیدا کند

اگرچه اغلب گفته می‌شود همه‌چیز نو و آکبند خوب است، اما این گفته در رابطه با شاه مقصود صدق نمی‌کند. تسبیح‌های شاه مقصود هر چه بیشتر کارکرده باشد، ارزشمندتر و گران‌تر می‌شوند. این به دلیل خاصیت این سنگ که هر چه بیشتر در دست باشد، براق‌تر و زیباتر می‌شود.

سنگ شاه مقصود در رنگ‌های مختلفی همچون سبز، زیتونی، قرمز، مشکی یافت می‌شود و ازاین‌بین هر چه مقدار زردی آن بیشتر باشد از ارزش بالایی نیز برخوردار می‌گردد.

شاه مقصود و خواص بی نظیر آن

عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری شاه مقصود

علاوه بر رنگ چندین ویژگی دیگر در قیمت و ارزش‌گذاری این سنگ تأثیر مستقیم داشته که عبارت‌اند از:

شفافیت:

در تسبیح‌های شاه‌مقصود هر چه میزان شفافیت در سنگ شاه مقصود بیشتر باشد از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود. در تسبیح‌ها شفافیت به این معناست که نخی که از وسط مهرهای تسبیح عبور کرده مشخص باشد.

پاکی:

با توجه به اینکه هر گوهر طبیعی از کل کوه به دست می‌آید ممکن است دارای ناخالصی‌هایی باشد. پاکی به این معناست که نباید در داخل و یا سطح سنگ لکه‌های سیاه یا قهوه‌ای دیده شود.

تراش:

بر خلاف سایر تسبیح و جواهرات دیگر تراش سنگ شاه مقصود توسط دست انجام می شود که می‌بایست با نهایت دقت و ظرافت صورت گیرد. لازم به ذکر است نخ کردن تسبیح‌های شاه‌مقصود از ریز به درشت انجام‌شده و مهره‌های روبه‌رو یکدیگر می‌بایست تراش هم‌اندازه‌ای داشته باشند. هر چه هماهنگی و تراش بهتری در تسبیح‌ها ایجاد شود قیمت تسبیح نیز به‌مراتب بیشتر خواهد شد.

شاه مقصود و خواص بی نظیر آن

جلا:

جلا به معنی براق بودن سطح مهره‌های تسبیح است؛ که هرچه براق‌تر باشد تسبیح گران‌تر و زیباتر خواهد بود. علت اینکه تسبیح شاه‌مقصود کارکرده گران‌تر از تسبیح آکبند هست دقیقاً همین ویژگی می‌باشد. سنگ شاه‌مقصود هرچه بیشتر در دست بچرخد براق‌تر و زیباتر و البته گران‌تر می‌شود.

رنگ:

در تسبیح‌های شاه‌مقصود می‌بایست کلیه دانه‌های تسبیح از بالا تا به پایین یکرنگ باشد. دو و یا چندرنگ بودن دانه‌های تسبیح موجب کاهش قیمت آن می‌شود.

معادن شاه مقصود:

سنگ شاه‌مقصود از معدن مختلفی به دست می‌آید که برخی از معادن قدیمی آن به اتمام رسیده است. همین موضوع موجب ارزشمندتر شدن سنگ این معادن می‌شود

متفرقه:

عوامل مختلف دیگری نیز هست که در قیمت‌گذاری تسبیح‌های شاه‌مقصود تأثیر بسیاری دارد که از اینم بین می‌توان به عدسی جداکننده تسبیح اشاره کرد که معمولاً توسط خود سازنده تسبیح تراشیده می‌شود.

شاه مقصود و خواص بی نظیر آن

خواص تسبیح شاه مقصود:

محیط پیرامون ما همواره مملو از انرژی‌های مثبت و منفی بوده، جذب و دفع طیف‌های انرژی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر احوالت زندگی روزانه ما تأثیرات بسیاری دارد.

از آثار جذب و دریافت انرژی مثبت می‌توان به آرامش، دفع تنش، کنترل داشتن بر شرایط، بهبود رفتارهای اجتماعی اشاره داشت. این موارد مسائلی هستند که هم در آئین‌های دینی و عرفانی به آن اشاره‌شده و هم دانشمندان با تحقیق در سال‌های اخیر به نتایج شگرفی دست پیداکرده‌اند که تائید کننده همین مسئله است.

شاه مقصود و خواص بی نظیر آن

در ادامه به برخی از خواص سنگ شاه مقصود اشاره‌شده است:

  • ایجاد صلح و دوستی
  • رفع نگرانی و ایجاد آرامش
  • حفظ و ارتقا پاکدامنی
  • رونق بخشیدن به کسب‌وکار
  • افزایش قوای جسمانی
  • جذب انرژی‌های مثبت و دفع انرژی منفی
  • هماهنگی اعصاب
  • درمان افسردگی
  • اصلاح جریان خون
  • تحریک و تقویت حس چشایی
  • ایجاد حس شادمانی در خلق‌وخو
  • نیرو بخشیدن به ستون فقرات

شاه مقصود و خواص بی نظیر آن

4 - 5 رأی

دیدگاهتان را بنویسید