مقالات عمومی

نقره و خواص بی نظیر این فلز

خواص نقره

از گذشته تا به امروز انسان‌ها در تلاش برای ساخت زیورآلات و اشیا تزئینی از سنگ‌ها قیمتی و مواد معدنی بوده‌اند. امروزه فلز نقره یکی از فلزات محبوب در این زمینه است که از آن به‌عنوان فلز پایه در این صنعت استفاده می‌شود.

این فلز ازنظر قیمت و ظاهر نسبت به سایر فلزات پیشی گرفته و منافع و خواص بی‌شمار آن سبب شده به فلزی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد برای ساخت جواهرات تبدیل شود.

قدمت شناخت فلز نقره مشخص نیست اما رنگ سفید ملایم، توانایی انعکاس نور، رسانایی الکتریسیته و گرمایی بالا آن از سایر فلزات بیشتر است.

نقره خالص نیز همانند طلا بسیار نرم و شکننده است ازاین‌رو با افزودن مس هم مقاومت آن افزایش‌یافته و هم چکش‌خواری آن بیشتر می‌شود.

این فلز در برابر اکسیداسیون مقاوم بوده اما در هوا وقتی ترکیب‌های گوگردی بر آن اثر بگذارد تیره می‌شود.

نقره خالص

خواص بهداشتی:

نقره به‌عنوان یک فلز دارای خواص بهداشتی منحصربه‌فردی می‌باشد. استفاده از آن در طی سالیان طولانی و در بین فرهنگ‌های مختلف رواج فراوانی داشته است. این فلز در طول تاریخ به‌عنوان یک عامل ضد میکروب شناسایی‌شده و از آن در جهت مبارزه با عفونت، پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا، بهبود زخم و سایر بیماری‌ها استفاده می‌شد.

اثرات:

فلز نقره به تنظیم حرارت بدن و گردش خون کمک می‌کند این مورد تاکنون در تحقیقات بسیاری اثبات‌شده است. امروزه از این فلز جهت افزایش انرژی بدن استفاده می‌شود. به همراه داشتن این فلز سبب ایجاد تعادل در حالات روحی افراد می‌شود.

مدال نقره - جواهرمال

خاصیت‌های نقره:

استفاده از نقره موجب حفظ حالت الاستیکی رگ‌ها شده که این موضوع در درمان استخوان‌ها و ترمیم پوست نقش زیادی دارد.

خواص این فلز تنها به کاهش دادن درد محدود نمی‌شود. این فلز ارزشمند موجب جلوگیری از اتساع در انگشت‌های دست، در افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند، می‌شود.

هر یک از مزایای و خواص درمانی این فلز ارزشمند از خاصیت هدایت الکتریکی و حرارتی آن ناشی می‌شود. یون‌های موجود در نقره با بار مثبت سبب ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی در بدن شده سبب تحریک بدن شده و بهبود گردش خون و تعادل درجه حرارت را به دنبال خواهد داشت.

از طرفی با واکنش میان یون‌های مثبت نقره با یون‌های منفی اکسیژن موجود در باکتری‌ها، عفونت و باکتری‌ها از بین می‌روند. لذا گفته می‌شود این فلز جهت از بین بردن عفونت و بیماری بسیار مؤثر است

همچنین نتایج تحقیقات محققان در دانشگاه ساوتهمپتون نشان می‌دهد استفاده از حلقه از جنس نقره موجب کاهش برخی از علائم آرتریت دست خواهد شد.

مدال نقره

احادیث و روایات دینی:

پیامبر (ص) و امامان معصوم نیز از نقره استفاده می‌کردند.

و همچنین امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: به‌غیراز انگشتری نقره چیز دیگری در دست نکنید.

خواهرات نقره

5 - 4 رأی

دیدگاهتان را بنویسید