مقالات عمومی

سنگ درمانی چیست و چگونه است؟ بررسی خواص درمانی سنگ ها

سنگ درمانی چیست و چگونه است

قطعاً برای شما هم سوال هست که سنگ درمانی چیست و چگونه است؟ و یا خواص درمانی سنگ ها تا چه حد کاربردی هستند؟ اصلاً مبحث سنگ درمانی در ایران وجود دارد یا خیر؟! پس همراه ما باشید تا به پاسخ سوال های خود برسید.

سنگ درمانی و خواص سنگ های قیمتی و یا ( سنگ شناسی ) نام علمی است که سنگ درمانگران و گوهر شناسان، بر علم ریشه شناسی، طبقه بندی و خواص درمانی سنگ ها گذاشته اند. این علم ریشه ای شش هزار ساله دارد و امروزه تحت نام (Gem Therapy) به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بنده می شود.

خواص درمانی سنگ ها

در ایران بزرگانی نظیر ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین و ابوریحان بیرونی از خواص سنگ ها آگاه بودند و برای درمان از آنها استفاده می نمودند. با گذشت زمان و پیشرفت علم فیزیک، این علم بیش از پیش مورد توجه و شناخت قرار گرفت و از صنعت تا درمان از آن استفاده می شود. همچنین در بسیاری از روش های طبیعت درمانی و انرژی درمانی مانند ریک reiki و پرانا از سنگ ها و کریستال استفاده می شود.

سنگ درمانی در ایران

در یونان قدیم، به مردم توصیه می شد سنگ ها را در کیسه چرمی کوچک با خود حمل کنند. به صورت گردنبند به گردن خود بیاویزند یا به صورت پودر یا معجون از راه خوراکی استفاده کنند. تا به این صورت از ارواح پلید، انواع بیماری ها، چشم زخمها و بلایا و فجایع در امان بمانند.

ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر به فرد سنگ های شفابخش صحبت کرده است. اعتقاد به نیروی فوق العاده سنگ ها باعث شده که از این علم در شاخه های دیگر هم استفاده شود.

در مدیتیشن از سنگ های کریستالی کوارتز استفاده می کنند. آنها معتقدند این سنگ در بازکردن چاکراها تاثیر بسیار بیشتری دارد. برای این کار تکه های کریستالی بزرگی از کوارتز را به صورت دایره می چینند و خودشان در وسط آن قرار می گیرند.

خواص سنگ ها

برخی از خواص درمانی سنگ های قیمتی

اگر خلبان یا مهماندار هواپیما و یا به هر علتی مدام در سفرهای هوایی هستید، از سنگ فیروزه استفاده کنید. چرا که فیروزه به سنگ حامی هم معروف است می تواند به شما احساس امنیتی بیشتری دهد.

باور کنید سنگ درمانی برای هر مشکلی چاره ای دارد. تا آنجا که این باور وجود دارد به گردن آویختن یاقوت قرمز، پیوند های زناشویی را محکم تر می کند. برای اینکه عشق بین خود و شخصی را که دوستش دارید افزایش دهید گردن بندی از لاجورد به گردن بیاویزید. چون سنگ لاجورد عشق و دوستی را زیاد می کند.

سنگ لاجورد

سنگ کوارتز کریستال طبیعی و تسکین دهنده سیستم عصبی است. این سنگ نیروهای اخلالگر محیط را از بین می برد و باعث آرامش انسان می شود. سنگ کوارتز موجب جذف انرژی منفی و آرامش محیط اطراف می شود.

خواص کوارتز

سنگ اونیکس در درمان اعتیاد بسیار مفید است. این سنگ از لحاظ روانی باعث هماهنگی روحی انسان شده و دلگرمی به زندگی را افزایش می دهد. اونیکس با بالا بردن خود باوری و اعتماد به نفس موجب درمان اعتیاد می شود.

سیترین

از سیترین برای درمان افسردگی و میل به خودکشی استفاده می شود. این سنگ ضد افسردگی و نگرانی است و عوارض دیابت را از بین می برد.

 

سنگ عقیق

از خواص عقیق در درمان بیماری های چشمی کاربرد دارد. همچنین دارویی تقویتی برای دستگاه تولید مثل می باشد.

خواص سنگ اوپال

از خواص درمانی سنگ اوپال میتوان به درمان مشکلات فشار خون و افسردگی اشاره داشت. این سنگ در بسیاری از کشور ها به عنوان طلسم خوشبختی شناخته شده و محبوبیت بسیاری در بین مردم دارد.

امروزه از سنگ درمانی در ایران برای رفع و بهبود بعضی از مشکلات جسمی و روانی و یا افزایش انرژی درونی (سنگ ماه تولد) مانند سایر نقاط دنیا استفاده میشود. اگر هنوز برای شما سوال است که سنگ درمانی چیست و چگونه است میتونین سایر مقالات مرتبط ما را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب نمایید.

4.3 - 12 رأی

دیدگاهتان را بنویسید